dinsdag 30 november 2010

Afgewerkt!

De bescherming voor het park (de box voor de Nederlanders) van de baby van mijn broer die over een 6-tal weken moet geboren worden is sinds een dikke week klaar! Geen foto's, maar ik ben heel tevreden over dit meesterwerk. De foto's volgen uiteraard wel als het kindje er is, op die manier kan ik nu hier het geslacht dus niet verklappen! 

Het is een parkomrander geworden die nog een stuk over de rand geplooid wordt en dat bleek geen sinecure qua naaiwerk. Het was echt een grote lap stof en vulling die aan elkaar genaaid moest worden en ik heb er toch wel wat op gevloekt, maar al bij al ging het nog vlot. Ik ben vooral blij dat ook dit item weer van mijn "nog te maken"-lijst af kan!

Nog een item dat er af kan is het bijhorende deken voor in het park. Een dubbele fleece met een leuke applicatie in dezelfde stof als de parkomrander. Om duidelijke redenen hier dus ook geen foto van. Als verrassing (hopelijk lezen ze hier dus niet mee) heb ik ook nog een vlaggenlijn in dezelfde stof gemaakt, de naam appliqueer ik er dan met strijkvelours op zodra het kindje geboren is. Mijn bestelling flockfolie (strijkvelours) van bij Vermiljoen is al onderweg normaal gezien. Nu heb ik nog wat van die stof over maar daar heb ik nog niet zo dadelijk een plan mee. Wat ik nog wil maken is een knuffeldier of knuffeldoek, misschien komt de overschot dan nog van pas.

Waar ik wel foto's van kan laten zien is nog een werkje dat van de lijst af kan: de sjaal voor mijn lief is af! Ik deed er wat langer over dan gepland, maar net nu koning winter overduidelijk zijn intrek genomen heeft in het land, kan hij zich tegen de bijtende kou op de fiets beschermen met dit zelfgebreide kleinood! Ik kan mijn eigen (vorig jaar) zelfgebreide sjaal overigens goed gebruiken, mijn keel is net een rasp, de eerste zware verkoudheid/keelontsteking van het seizoen is een feit...

2 opmerkingen:

  1. Ben benieuwd naar het resultaat! Als ik me niet meer kan bedwingen, kom ik wel langs om te piepen :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha! Dan zal je toch tot bij mijn broer moeten gaan, want alles (behalve de vlaggenlijn) is al bij de nieuwe rechtmatige eigenaars en ik heb er (nog) geen foto's van.
    Ik moest kost wat kost weten of het wel zou passen (gezien ik de verkeerde maten dacht doorgekregen te hebben) en toen heb ik het hele ding ook maar daar gelaten, zij hebben meer plaats in hun huis dan ik in mijn appartement ;-)

    BeantwoordenVerwijderen