dinsdag 2 november 2010

Goed bezig


Om het creatieve en productieve weekend af te sluiten, heb ik nog een tandje bijgestoken. Gisteren maakte ik nog de nieuwe (grotere) muts voor mijn metekindje en de haaknaaldenrol voor haar mama. De haaknaaldenrol is gemaakt volgens het principe van de intussen welbekende potloodrollen die op verschillende plaatsen al uitgelegd werden in alle vormen, maten en gewichten. Ik zorgde voor een extra flap om over de naalden te plaatsen, want ik merkte bij een eerder gemaakte potloodrol dat de potloden, of in dit geval haaknaalden er wel eens willen uitvallen als de rol niet strak genoeg dichtgebonden is. Dat probleem is met die extra flap natuurlijk verleden tijd. Er passen 8 haaknaalden in de rol, ik heb smallere en bredere stroken voorzien voor dunne en dikke naalden. Ik hoop dat de mama van mijn metekindje er blij mee zal zijn!


Van de overschot van de fleece van de muts en van de bloemetjeskatoen van de haaknaaldenrol, maakte ik een knuffelzacht labeldoekje voor de kersverse dochter van een collega van mij. Ik heb mij voorgenomen zo veel mogelijk een zelfgemaakt cadeautje te voorzien als ik op kraambezoek ga en dit labeldoekje is een leuk, bruikbaar en eenvoudig te maken klein cadeautje om af te geven. De naam van het meisje het ik er vrij opgeborduurd. 
In eerste instantie had ik de naam op een stuk patroonpapier geschreven en dan de lijnen gevolgd met de naaimachine. Ik zigzagde de lijnen, waardoor er nu hopeloos veel stukjes patroonpapier tussen de stiksels zitten. Ik heb het geduld niet om dit er allemaal tussenuit te prutsen, dus ben ik opnieuw begonnen, zonder patroonpapier, maar met speldjes als "grenzen" voor mijn letters. Dat ging goed, al zeg ik het zelf. Ik ben heel tevreden over het resultaat, hopelijk de collega in kwestie ook!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten