zondag 31 oktober 2010

Eindelijk productiviteit!

Mijn "wat ik nog wil maken-lijstje" aan de rechterkant van deze blog kan eindelijk wat ingekort worden. Ik heb wat zaken af!


Mijn oudste metekindje is eergisteren grote zus geworden van een klein lief meisje en daar kreeg ze van haar meter een handtas en een wintersetje (sjaal en muts) uit fleece voor! Het patroon van de handtas is de inmiddels welbekende Buttercup Bag. Voor de muts en de sjaal vond ik mijn inspiratie en een patroon in het boek van Lotta Jansdotter (Simple Sewing for Baby). Van de handtas was ze meteen helemaal weg, wat mij uiteraard plezier deed. De sjaal was ook in orde, maar de muts moet ik nog opnieuw maken in een maatje groter. Deze muts kan uiteraard nog dienen voor kleine zus als zij wat groter is en ik maak met plezier nog eens een groter exemplaar voor mijn metekindje, die vandaag ook heel erg knuffelig was, hetgeen de meter echt geweldig vindt natuurlijk! De haaknaaldenrol voor de mama van deze kleine hartendief laat nog even op zich wachten, maar misschien lukt het om deze gelijktijdig met de nieuwe muts klaar te krijgen!

Om naar de avondschool te gaan, heb ik nu eindelijk mijn zelfgemaakte pennenzak. Ik maakte eerder met deze stof al een omslag voor mijn agenda en, zoals je kan zien, de handtas voor mijn metekindje. Nu heb ik dus een bijpassende pennenzak. Het was de eerste keer dat ik een dergelijk ritstasje maakte en ik ben er niet helemaal tevreden over. De rits zit er niet helemaal in zoals zou moeten, maar eerlijk gezegd heb ik ook niet gezocht naar het ritsvoetje van mijn naaimachine en heb ik de rits er met een gewoon naaivoetje ingezet. Volgende keer beter, de pennen vallen er niet uit, meer moet dat niet zijn.


Volgende project is nu de baby uitzet van mijn broer (parkbeschermers, maxi-cosideken, kleertjes,...). Daar ga ik mijn werk wel mee hebben. Ik kan jammer genoeg daarvan niets laten zien om inmiddels welbekende reden, maar als ik tussendoor iets maak dat neutraal is of iets wat niet voor de baby bestemd is, toon ik het hier zeker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten