zaterdag 2 oktober 2010

De bouw...

van ons huisje is nog niet gestart, maar een eerdere fase van het project is wel al in opbouw. Het gaat wel enorm snel, dus ik denk dat het niet meer super lang zal duren eer ook de fundamenten van ons huis zullen gegraven worden.

Ik ben vandaag, bij wijze van even in beweging zijn, met mijn broer naar de plaats gegaan waar ons huis zal gebouwd worden. De hele dag in de zetel liggen is ook geen pretje en bovendien niet aangeraden bij rugproblemen, regelmatig wat beweging nemen om de spieren soepel te houden is belangrijk.
Natuurlijk willen we deze periode in ons leven bewaren voor onszelf en het nageslacht, daarom heb ik alvast een aantal foto's genomen. Dat is nu eenmaal één van de charmes van een nieuwbouw, dat het van niets (hopelijk) iets zal worden. Vandaag dus de eerste foto in wat waarschijnlijk een reeks zal worden: de grond.

 

Als ik het een beetje kan inschatten, komt ons huis waarschijnlijk ergens in de buurt van de verhoging van de grond die je nu kan zien. Toen we vorige week gingen kijken, stonden aan de linkerkant nog maar 4 huizen, nu 6. Rechts staan er 2, dat was vorige week ook al zo, maar nu zijn ze daar aan de gevelsteen aan het metselen. Er staan twee rijen huizen met de gevels naar elkaar gericht, tussen de huizen in komt een verkeersvrije zone met aanplantingen en bomen. Achter de huizen ligt dan telkens een tuintje.


  

Ik voelde mij al helemaal thuis op die plek en dit gaf mij nogmaals de bevestiging dat dit de juiste en logische keuze is voor ons. Voor we deze plek echter echt thuis kunnen noemen, zal er dus nog heel veel moeten gebeuren, ik zal dus niet zo dadelijk zonder inspiratie vallen voor deze blog...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten