vrijdag 8 oktober 2010

Stoffenspektakel

Het Stoffenspektakel sloeg in de voorbije week zijn tenten op in mijn buurt. Rugpijn of niet, daar moet ik naartoe! Het is zowat een halfjaarlijkse moeder-dochter-uitstap geworden, samen met het jaarlijkse dagje Boekenbeurs is dit een uitje waar we allebei erg naar uitkijken. Bovendien had ik al heel lang met mijn schoonzus afgesproken dat ze dit keer ook mocht meekomen om wat stoffen te kiezen voor spullen voor het kindje dat zij en mijn broer begin januari verwachten.

Ze koos echt prachtige stof voor lakentjes en een "parkomrander" (of hoe noem je zo een ding?!) die ik met veel moed beloofd heb te maken. Van deze stoffen geen foto, want net zoals bij het haakwerk geven de kleuren het geslacht weg en tot de geboorte in januari is dit voor een aantal mensen nog geheim...



De andere stoffen die ik kocht zijn (van links naar rechts) een meter donkere jeans (altijd leuk om jongensspullen te maken voor het petekindje van mijn lief, maar ook kleedjes, broekjes en zelfs een handtas heb ik ooit uit dergelijke jeans gemaakt), een meter nicky velours met superschattige bloemetjes (ik heb twee meisjes als metekindjes, ik denk hiermee kleedjes of broekjes te maken), een meter oudroze ribfluweel (idem als de nicky velours: kleedjes, broekjes, maar misschien ook een handtas) en telkens een meter paarse en donkergroene katoencanvas. Deze laatste zijn de enige stoffen die gekocht zijn met een duidelijk doel voor ogen. 

Mijn mama heeft 2 zussen en dat zijn zo een beetje mijn lievelingstantes (niet dat ik mijn andere tantes niet leuk vind, maar deze twee tantes zijn om verschillende redenen extra speciaal). Zij krijgen beiden al verschillende jaren respectievelijk bij Kerst en Nieuwjaar een cadeautje van mij. Dat is al eens een zelfgebreide sjaal geweest, maar evengoed ook een gekocht cadeautje. Dit jaar wil ik voor hen iets maken dat ik vond in een boek dat ik recent aanschafte, namelijk Cath Kidston's naailes voor beginners.
Het is een boodschappentas die uitgevouwen kan worden, ze kan dus naargelang de noden groter en kleiner gemaakt worden. Hopelijk lukt het, ik denk dat ze dit beiden een leuk cadeau zullen vinden!


 
Dat boek van Cath Kidston is trouwens echt een aanrader! Er staan echt heel wat leuke, eenvoudige projecten in gaande van kussens over plaids en schorten, tot placemats, tassen en zelfs een superschattige mobiel met vogeltjes. De tas op de cover kan je overigens meteen maken, want bij het boek zitten alle materialen die nodig zijn om ze te maken. Van de stof die al geknipt en klaar is, over de knopen tot het label dat je er kan opnaaien. Er zit ook een patronenblad bij voor de projecten in het boek en de sjablonen van de gebruikte applicaties. Zodra ik de tassen gemaakt heb, zullen ze hier zeker verschijnen.

Mijn "To Do List" wordt dus alleen maar langer, maar voorlopig doe ik het omwille van mijn rug nog rustig aan. De neurochirurg heeft mij op het hart gedrukt in beweging te blijven, maar het namiddagje Stoffenspektakel heeft mij pijnlijk doen beseffen dat ik nog een behoorlijke weg te gaan heb eer ik weer zonder problemen zal kunnen rondlopen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten