dinsdag 26 oktober 2010

De goede Sint....


Mijn lief en ik zijn blijkbaar heel braaf geweest, want wij krijgen dit jaar van de goede Sint een huis! Niet echt krijgen natuurlijk, dat zou helemaal geweldig zijn, maar we hebben vandaag bericht gekregen van de notaris dat we op 6 december de aktes mogen gaan tekenen en vanaf dan zijn we officieel eigenaar! Joepie! Ik loop al de hele dag met vlinders in mijn buik, nu wordt het allemaal toch wat concreter. Zondag zijn we nog gaan kijken naar de grond, de "werfkeet" staat er, de bouwkraan ook, dus waarschijnlijk zijn ze nu deze week begonnen aan de fundamenten. Benieuwd, als we nu één van de volgende dagen weer gaan kijken, wat de vorderingen zullen zijn. 

Vandaag had ik ook een creatieve namiddag gepland met mijn mama, bedoeling was dat we de parkomrander en de lakentjes voor het park van de baby van mijn broer zouden maken, maar we zijn niet verder geraakt dan het knippen van de voering van de parkomrander. Wat we wel gedaan hebben was zelfgebakken appelcake eten, babbelen en naar de handwerkwinkel gaan. Mama had gisteren in de stoffenwinkel bij haar in de buurt een leuk soort garen gehaald om een sjaal te maken, Triana van Katia. Het is eigenlijk een soort van web dat dan gebreid moet worden, heel eenvoudig en snel klaar. De onderstaande foto is een afgewerkt exemplaar dat te zien is op de brochure die bij de bol komt om je op weg te zetten bij het breien van dit garen.

In de stoffenwinkel hadden ze echter niet alle kleuren en mama wou graag nog wat bollen in andere kleuren gaan bijhalen, gezien ze inderdaad op een avond de volledige sjaal af had. Ik kon natuurlijk niet weerstaan en kocht ook een bol om een sjaal te maken als kerstcadeau voor mijn schoonmoeder. Alweer een puntje om bij op de todolijst te zetten, die precies enkel maar langer wordt dezer dagen.



Deze week echter moet ik van mezelf een aantal dingen afmaken omdat hun deadline nu toch wel heel dicht nadert, dus hopelijk dan eindelijk wat afgewerkte zaken te kunnen posten, maar dan moet ik dus nu wel gaan doorwerken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten