zondag 17 oktober 2010

Werk in uitvoering

Vrijdag hadden we voor het eerste een bespreking met de projectleider van de bouw van ons nieuwe huis. Hij wist ons te vertellen dat onze fase (eigenlijk de laatste fase) vroeger zal aangevat worden dan de voorlaatste fase. Jammer voor de mensen van de inmiddels tot de laatste fase "veroordeelde" huizen, maar wij maakten toch een vreugdedansje! Eind deze week of begin volgende week beginnen ze aan de fundamenten, vanaf dan weer meer foto's van de bouw op deze blog!

Mijn lief en ik hebben, heel erg 21ste eeuw, een gedeelde spreadsheet gemaakt om de vorderingen en afspraken bij te houden voor onze bouw. Weer een nieuwe stap voor mij in de ontdekking van de schier oneindige mogelijkheden die het wereldwijde web ons dezer dagen biedt. Het openen van deze blog was ook al zo een kleine stap voor de mensheid, maar een grote stap voor mezelf. Ik moet zeggen dat ik het hier in deze nieuwe wereld wel leuk vind!

Een ander werk in uitvoering dat dezer dagen bezig is, ter afwisseling met het ripple stitch deken dat ik aan het haken ben, is een sjaal voor mijn lief. Hij kreeg ooit (ik denk een 3-tal jaar geleden) al een door mij gebreid exemplaar, dat is intussen echt aan vervanging toe en met de voorbije koudere dagen als reminder dat de winter voor de deur staat, ben ik maar begonnen aan dat nieuwe exemplaar. Met een draadje grijs en een draadje zwart (naar wens van de ontvanger) heb ik een even aantal steken opgezet (34 in dit geval) en brei ik telkens 1 rechts, 1 averechts. Als ik dan aan het einde uitkom op rechts, begin ik de volgende toer ook met rechts. Kom ik uit op averechts aan het einde, dan begin ik ook terug met rechts, zo krijg ik een redelijk vaste structuur, aan beide zijden van het werk hetzelfde. Hopelijk krijg ik hem snel af, zodat mijn lief niet te lang kou meer moet lijden op de fiets naar het werk!



Ik moet eerlijk toegeven dat er heel veel werkjes op mijn planning onafgewerkt blijven of zelfs helemaal niet gestart raken, dit door de drukte die de aankoop en alle administratie daar rond van ons huis veroorzaakt en de taken die voor mijn opleiding moeten afgewerkt worden (waar veel strakkere deadlines op staan). Mijn rug is intussen niet meer echt een spelbreker, ik moet wel nog opletten dat ik geen gekke dingen doe zoals wasmanden tillen die eigenlijk te zwaar zijn, maar verder heb ik nog weinig last. Deze week moet ik bovendien terug beginnen werken, dus is er eigenlijk nog minder tijd om creatief bezig te zijn. Ik ga eens proberen een "to do lijst" aan te leggen aan de zijkant  van deze blog, dan worden de taken misschien terug wat te overzien en kan ik ze systematisch aanpakken, bijvoegen en hopelijk snel afstrepen! Een heleboel (leuk en minder leuk) werk dus nog, maar nu toch even genieten van een luie zondag...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten