dinsdag 12 april 2011

Trip naar Zeeland


Mijn lief en ik zijn een paar dagen gaan uitblazen in Zeeland. Ik vind het echt zalig aan de Zeeuwse kust. Daar zie je nog echt stranden zoals stranden moeten zijn: duinen, een grote strook zand en de (b)ruisende zee. Hier en daar op de toegang van de duinen naar het strand een uit de kluiten gewassen "strandhut" waar je wat kan drinken en een hapje eten en verder niets. Geen grote, lelijke, betonnen appartementsblokken tot op het strand, geen promenades of winkelgalerijen tot bijna in de zee. Alleen rust, stilte en natuur, zeker in de tussenseizoenen.


Ik vind dat in één woord fantastisch. Als kind ging ik tijdens sommige schoolvakanties met de caravan naar Zeeuws-Vlaanderen met mijn ouders. Toen was ik al verliefd op de streek en de liefde is met de jaren alleen maar groter geworden. Ik kom tot rust daar, zelfs al duurt het uitstapje maar 2 dagen. Nu mijn lief nog overtuigen en ik begin alvast een huisje te zoeken om er mijn pensioen gaan te slijten! Gelukkig heb ik nog een heleboel jaren de tijd om mijn lief te overtuigen, want mijn pensioen dat is zeker nog niet voor morgen...


We verbleven dit keer in Renesse op Schouwen-Duiveland, waar we een lange strandwandeling maakten en we gingen de tweede dag naar de hoofdstad van Zeeland: Middelburg. Een pittoreske stad waar ik nog niet eerder geweest was, maar die zeker de moeite van het bezoeken waard was. We hebben wat geflaneerd in de winkelstraten onder een stralende zon, genoten van een drankje op een terrasje, lekker gegeten en veel foto's gemaakt.

1 opmerking:

  1. Oh wat een mooie foto's! Ik kan me voorstellen dat jullie genoten hebben. Middelburg staat ook op mijn verlanglijstje. Nog nooit geweest en vriendlief komt van oorsprong notabene uit Zeeland!

    BeantwoordenVerwijderen