vrijdag 18 februari 2011

Drukke tijden


Het is hier ten huize druk, drukker drukst. Tot mijn grote spijt moet ik melden dat de creatieve activiteiten daardoor tot nul werden herleid. Hoewel mijn creatieve brein op volle toeren draait met bedenken wat ik allemaal zou kunnen maken, is er geen tijd om ook echt iets te realiseren.

Daarom een foto van het gehaakte deken dat ik maakte voor Noor, de baby van mijn broer. Het is een close-up, gemaakt toen ik nog niet eens halverwege was met deze toch wel fijne ripple stitch. Het hele deken is inmiddels een kleine vierkante meter groot. Gelukkig maar, want dat kleintje groeit als kool, als het niet zo groot was, had ze er nu al geen plezier meer aan. Wat moet er nog aan gebeuren? Wel, ik heb beslist dat ik de onderkant en de bovenkant ga laten zoals ze zijn (zoals je ook op de foto kan zien), maar dat ik de zijkanten ga afbiezen met witte satijnbiais. De satijnbiais is in huis (al meer dan een maand), maar vanzelf geraakt die daar precies toch niet aan...

Waar heb ik het dan zo druk mee? Om te beginnen moet ik zeggen dat ik de "post-examen-vermoeidheid" nog maar sinds een dikke week wat kwijt ben. Door dat syndroom en een bezoek van de buikgriep, waren er echter heel wat taken in huis en voor school blijven liggen, waar ik nu een inhaalbeweging aan het doen ben. Dan zijn er nog de verse taken die we op school hebben meegekregen bij het begin van het nieuwe semester en ik ben aan mijn stage begonnen. 

Voor mijn effectieve stage in mei (34 lesuren, evenredig te verdelen over mijn vakken Frans en Nederlands), moet ik namelijk 6 dagen werkplekleren op mijn stageschool. Dit wil zeggen dat ik ga observeren, participeren in de lessen en daar waar mogelijk ook zelf les geven. Dat zelf lesgeven mag ik alvast van 1 van mijn mentoren en valt super goed mee, maar dit brengt natuurlijk ook de nodige voorbereiding met zich mee. Tel daarbij nog minstens 2 avonden in de week les tot 22u, mijn gewone job en het feit dat ik mijn sociale contacten ook wat probeer te onderhouden en ik denk dat de conclusie niet zo moeilijk te trekken is. TIJDGEBREK, jawel. Maar ik heb terug energie, dus hopelijk is er snel toch weer wat tijd om creatief bezig te zijn...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten