zaterdag 1 januari 2011

Goed begonnen...

... Is half gewonnen, zegt het spreekwoord. Met die gedachte heb ik het nieuwe jaar dan ook ingezet met het afwerken van een paar dringende naaiprojecten. Zoals daar zijn de boodschappentassen voor mijn tantes (die ze vandaag op nieuwjaarsdag zullen cadeau krijgen) en een knuffel voor de baby van mijn broer (die zich nu hopelijk heel snel zal aankondigen).
De boodschappentassen voor mijn tantes waren een leuk project. Naar goede gewoonte had mijn uitstelgedrag er weer voor gezorgd dat ik op het laatste moment nog aan het naaien was, maar ik ben zeer tevreden over de afgewerkte tassen. Ze zijn ruim, neutraal en makkelijk overal mee naar toe te nemen. Ik hoop dat mijn tantes er veel plezier aan zullen hebben. Het patroon en de inspiratie kwam uit het boek dat ik eerder al eens voorstelde. Ik kan nu zeggen dat de uitleg in het boek echt heel duidelijk is en dat de projecten zeker een haalbare kaart zijn, zelfs voor beginnende naaisters.

Voor de baby van mijn broer maakte ik dus ook nog een knuffel. Een eenvoudig patroon dat ik eerder al gebruikte voor een knuffel voor mijn jongste metekindje. Het verhaal over de andere knuffel die ik probeerde te maken, naar eigen idee, volgt misschien ooit nog. In al mijn overmoed dacht ik veel foto's te moeten maken van het hele proces, want het geweldige idee zou zeker om een tutorial vragen. 
Jammer genoeg ben ik niet zo tevreden over dit maaksel en zal de tutorial er slechts komen als ik eens een verbeterde versie maak van dit prototype. De foto van de knuffel die wel lukte volgt uiteraard in de foto-update als de baby eindelijk geboren is. Ik zeg eindelijk, want hoewel uitgerekend voor de eerste week van januari, zijn we allemaal precies al vreselijk lang aan het wachten en ontzettend nieuwsgierig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten