zaterdag 3 september 2011

Omkeerbaar zomerjurkje


In het begin van de zomervakantie, die inmiddels jammer genoeg achter de rug is, verjaarde mijn jongste metekindje. De lieve schat werd alweer 1 jaar, waarmee bewezen is dat de tijd echt enorm snel gaat. De evolutie die een kindje gedurende een jaar maakt is ook echt ongelofelijk. Het is niet de eerste keer dat ik het van dichtbij meemaak, maar ik blijf er mij over verbazen. Van een compleet afhankelijk snoezig baby'tje verandert zo een kleintje in een zelfbewuste, in haar geval flink (aan de hand) stappende, vrolijk brabbelende peuter die al heel wat dingen zelf kan (en vooral wil) doen. Dat vind ik echt fantastisch om te zien en ik kan niet wachten om die evolutie echt dagelijks te kunnen meemaken bij mijn eigen kleintje. Het geeft mij nog meer het besef dat ik van elke minuut moet proberen te genieten, nu ook al, want het cliché "ze worden zo snel groot", klopt als geen ander.

Bij een verjaardag horen natuurlijk cadeautjes en de meter zou de meter niet zijn als ze toch niet iets zelfgemaakt uit haar mouw zou schudden. Ik maakte dan ook een omkeerbaar kleedje naar een patroon (toddler dress) dat ik in dit boek vond. Het is het kleedje van op de cover van het boek, maar zonder de franjes omdat de stof op zich al druk genoeg is en de mama van mijn metekindje niet zo een fan is van overvloedig veel frutsels. Het kleedje is eenvoudig te maken en bovendien is de stap voor stap uitleg in het boek zeer duidelijk. In het boek stond het beleg slechts tot ongeveer een derde van het kleedje getekend, maar ik besliste om gewoon het patroon twee keer volledig uit 2 stofjes te knippen en er een omkeerbare versie van te maken. 

Het model is hetzelfde als het kleedje dat ik al bij haar geboorte maakte. Het kleedje is normaal gezien lang draagbaar, omdat het zo wijd is, kan het ook nog als tuniek gedragen worden of als topje op een toffe broek als de kleine meid nog groter wordt. Jammer genoeg doet de foto het kleedje niet alle eer aan, naar goede gewoonte was ik weer maar net op tijd met mijn projectje klaar en moesten de foto's nog snel gemaakt worden met slecht licht en vooral geen gevoel voor het mooi kadreren van het onderwerp.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten